تبلیغات
معماری قـشـم - موزه هنر / ریچارد میر
معماری تولد تفکر نو
موزه هنر / ریچارد میر
سه شنبه 2 اسفند 1390 ساعت 01:09 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست فرشاد مریدی | ( نظرات )

معمار: ریچارد میر

مکان: آتلانتا ، گئورگیا

سال ساخت: ۱۹۸۰ – ۱۹۸۳

شهر آتلانتا در ساختمان سازی سنتی مترقی است و به عنوان یک مرکز توسعه دهنده فرهنگ، تأثیری قوی در طراحی دارد. سایت در محل اتصال خیابان Peachtree و خیابان شانزدهم بوده که در حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا فاصله دارد، مکان این موزه در یک محل مهم برای توسعه آتلانتا و در یک محله پیاده گرا با دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی است. موزه هنر در بالای یک ساختمان بزرگ عمومی قرار دارد و شامل انبار هنری است که پاسخ دهنده به نشانه شناسی و جنبه‌های مفهومی هنر است.

این حجم متشکل از چهار ربع دایره بوده که یکی با برش خوردن از سه تای دیگر متمایز شده است. ربع دایره گم شده مناسب برای دهلیز به یاد ماندنی، لابی و مرکز تشریفات موزه است.
سطح شیب دار دراز، یک حرکت نمادین برای رسیدن به خیابان و شهر است در پایان سطح شیب دار ورودی اصلی و محوطه پذیرش است، که از یک دهلیز چهار طبقه می‌گذرد.

معمار: ریچارد میر

مکان: آتلانتا ، گئورگیا

سال ساخت: ۱۹۸۰ – ۱۹۸۳

شهر آتلانتا در ساختمان سازی سنتی مترقی است و به عنوان یک مرکز توسعه دهنده فرهنگ، تأثیری قوی در طراحی دارد. سایت در محل اتصال خیابان Peachtree و خیابان شانزدهم بوده که در حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا فاصله دارد، مکان این موزه در یک محل مهم برای توسعه آتلانتا و در یک محله پیاده گرا با دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی است. موزه هنر در بالای یک ساختمان بزرگ عمومی قرار دارد و شامل انبار هنری است که پاسخ دهنده به نشانه شناسی و جنبه‌های مفهومی هنر است.

این حجم متشکل از چهار ربع دایره بوده که یکی با برش خوردن از سه تای دیگر متمایز شده است. ربع دایره گم شده مناسب برای دهلیز به یاد ماندنی، لابی و مرکز تشریفات موزه است.
سطح شیب دار دراز، یک حرکت نمادین برای رسیدن به خیابان و شهر است در پایان سطح شیب دار ورودی اصلی و محوطه پذیرش است، که از یک دهلیز چهار طبقه می‌گذرد.

موزه هنر

فضای دهلیز پر از نور الهام گرفته از فضای اصلی موزه گوگنهایم بوده. در گوگنهایم، رمپ واسطه بین فضای مرکزی و موزه هنر است. اما در آتلانتا دو سطح شیب دار متوالی به عنوان فضای  گالری است و جدا از فضای دور زدن و فضای گالری اجازه می‌دهد تا از فضای مرکز سیستم حرکت را کنترل کند.

این جدایی نیز اجازه می‌دهد تا دیوارهای دهلیز پنجره‌هایی داشته باشند، که نور طبیعی را وارد کرده و  دیدهایی از شهر را به صورت قاب در آورد. گالریها برای فراهم کردن منظره‌های چند گانه به عنوان صمیمی کردن فضا و در مقیاس بزرگ، دیدی مطابق با نیازهای متنوع از مجموعه سازمان یافته شده‌اند.

نور، خواه به صورت مستقیم یا فیلتر شده، به صورت ثابت در فضا وجود دارد. جدا از جنبه عملکردی آن، نور نمادی از بخش موزه به عنوان محل توضیح زیبایی شناسی و تعلیم دادن ارزش‌های فرهنگی است. قصد اصلی معماری، تشویق به کشف این ارزش‌هاست.






مرتبط با:

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
std clinics near me یکشنبه 4 تیر 1396 09:31 ب.ظ
core از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن مناسب
در آغاز آیا نه نشستن بسیار خوب با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما موفق به من مؤمن
اما تنها برای کوتاه در حالی که.

من این کردم مشکل خود را با فراز در مفروضات و یک خواهد را خوب
به کمک پر همه کسانی شکاف. اگر شما که می توانید
انجام من می بدون شک بود مجذوب.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :